poniedziałek, 22 lipca 2013

O oczyszczaniu włosów.

Oczyszczanie włosów wcale nie jest synonimem mycia. Na co dzień myjemy włosy delikatnymi szamponami bez SLS-ów i innych silnych detergentów. Jednak używając takiego szamponu nie zmywamy wszystkiego. Różne składniki i cząsteczki osadzają się na naszych włosach oblepiając je m.in. parafina, proteiny,silikony czy niektóre oleje. Jeśli powyższe składniki nadbudują się na naszych włosach staną się one obciążone i będą wyglądać nieświeżo nawet po umyciu. Aby do tego nie doprowadzić musimy oczyścić włosy zdzieraczem :) czyli innymi słowy szamponem z SLS. Właśnie w takim zastosowaniu szampony te  są niezastąpione i przydatne dla osób dbających o swoje włosy.

Zalety szamponów z SLS

 

  • Po umyciu włosów szamponem z SLS włosy są całkowicie oczyszczone dlatego dużo lepiej wchłaniają składniki z masek czy odżywek.
  • Dzięki nim włosy nie są obciążone i pozostają lekkie mimo częstego stosowania masek ze składnikami, które mogą oblepiać. Czasami wystarczy użyć jakiejś maski dwa razy pod rząd lub zbyt długo ją zostawić  na włosach by uzyskać odwrotny efekt od zamierzonego. Wtedy szampon z SLS uratuje sprawę i nie zostaniemy zrozpaczone z posklejanymi strąkami zamiast włosów.
  • Pozwalają nam zobaczyć w jakim stanie są nasze włosy. Szczególnie na początku włosomaniactwa zaleca sie oczyszczenie włosów przez 2 tygodnie prostym "zdzieraczem" by usunąć wszystkie nadbudowane składniki, szczególnie silikony. Najczęściej przed rozpoczęciem dbania o włosy stosujemy szampony właśnie je zawierające. Mimo złego stanu włosów, silikony sprawiają, że wyglądają one ładnie i błyszczą. Niestety jest to tylko złudzenie. Kiedy całkowicie oczyścimy włosy zobaczymy jak naprawdę wyglądają :) Na początku włosomaniactwa naprawdę potrzeba na to około 2 tygodni.

Jak wybrać dobry szampon oczyszczający

 

Jak najkrótszy skład - to słowo klucz. Nie może pod żadnym warunkiem zawierać silikonów (co to za oczyszczanie jak znów je oblepimy), nie powinno być w nim także innych niepotrzebnych składników czy olejów. Można sobie podarować nawet ekstrakty i inne pierdółki. Po oczyszczaniu nawilżymy włosy, więc wystarczy żeby szampon miał detergent i tyle :)

Co jaki czas oczyszczać włosy:

 

Jest to sprawa indywidualna: zależy od tego czy mamy włosy przetłuszczające się (częściej) czy suche (rzadziej) czy stosujemy w pielęgnacji kosmetyki z silikonami i innymi składnikami, które po pewnym czasie obciążają włosy (częściej) wreszcie od tego jak nasze włosy reagują na taki szampon. Ogólnie przyjmuje się, że oczyszczanie włosów należy przeprowadzać co tydzień - dwa tygodnie. Same musimy dojść do tego jak często tego potrzebujemy.

Przykłady szamponów oczyszczających.

 

Najbardziej znane zdzieracze to chyba szampony Barwa. Nie stosowałam tych w owalnych buteleczkach, ale mam szampon żurawinowy i całkiem dobrze się spisuje, za niedługo napiszę o nim więcej.

żródło: snobka.pl, link
Oprócz nich stosowałam także szampony Naturia, mają one trochę dłuższe składy, ale nawet przy dłuższym stosowaniu nie wysuszyły moich włosów. Szczególnie spodobała im się wersja z bursztynem oraz druga z pokrzywą i zieloną herbatą.
żródło: kosmetykipolskie


Polecane są także szampony Pollena-Ewa czy Pollena-Malwa tych jeszcze nie miałam okazji stosować.

Jak stosować zdzieracze:

 

Przed oczyszczaniem nie olejujemy włosów, nie stosujemy też metody OMO. Po prostu: myjemy włosy szamponem, zostawiając go na włosach przed przynajmniej 2-3 minuty aby dobrze "zdarł" wszelkie zanieczyszczenia i spłukujemy. Następnie KONIECZNIE nakładamy maseczkę nawilżającą ( może być bogata w składniki - teraz dużo lepiej zadziała na takie czyste włosy) aby nie wysuszyć włosów.

Co jaki czas używacie zdzieraczy? I jakich? A może wasze włosy tolerują SLS częściej? :)

14 komentarzy:

  1. Pamiętam jak przed rozpoczęciem swojej pielęgnacji oczyściłam takim mocniejszym szamponem swoje włosy i zobaczyłam w jakim one są stanie to miałam ochotę wyć..
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz potem jak się porówna takie włosy z początku włosomaniactwa z włosami po 2-3 miesiącach pielęgnacji to trochę podbudowuje :)

      Usuń
  2. Szampony z Barwy uwielbiam :), używałam codziennie do mycia włosów i naszczęscie nie wysuszyły skóry głowy ani włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zauważyłam, że mój żurawinowy też wcale nie wysusza a dodaje włosom objętości. A w dodatku tak mało kosztują :)

      Usuń
  3. raz w miesiącu oczyszczam Barwą, raz w tygodniu Alterrą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie stosowałam jeszcze alterry a ciągle mnie kusi :)

      Usuń
  4. moje wlosy przetluszczaja sie u nasady, a konce mam suche... psychiatryk... :D

    zapraszam na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie stosuję nic do oczyszczania lecz do nawilżania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post! Okazał się być bardzo pomocny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się znów napisać coś o pielęgnacji, może ktoś skorzysta:)

      Usuń
  7. Witam Cię serdecznie !
    Chciałabym poinformować, że nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award.
    Odpowiedz na pytanka i podaj dalej :-)
    Buziaki !
    http://eurcyniasbeauty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. osobiście wypróbowałam żurawinowy...przekonał mnie właśnie krótki skład...za taką cenę warto kupić, tylko butekla jest dość mała i szybko się zużywa...zwłaszcza jak ma się długie włosy:) i dozownik mógłby być lepszy...czasem wylewałam zbyt dużo szamponu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobrym szamponem oczyszczającym włosy jest produkt z firmy Wax Pilomax. Sa to kosmetyki apteczne, delikatne i skuteczne. Zapewniają max oczyszczenia jednocześnie nie podrażniając skóry głowy.
    Polecam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...